Mezinárodní kongres byl pojatý tak, aby se dotkl prakticky všech aktuálních témat, se kterými musí (nebo v blízké budoucnosti bude muset) se svět packagingu i polygrafie potýkat. Témata byla pro naše mladé budoucí obaláře někdy obtížná, ale protože koncepce našeho oboru je nejenom o profesionálních znalostech, ale i presentaci a komunikaci, dokázali se i před širším plénem bez ostychu kultivovanou formou zeptat, když chtěli něco více rozebrat či plně nepochopili problematiku. Ostatně studenti byli profesionály z oboru chváleny, i jak presentovali školu na stánku v rámci přestávek kongresu.
Témata Packsummitu od A až do Z
Z hlediska vlastních obalů byl kongres orientován především na potraviny a přepravní typy balení. Nechyběly příspěvky i na související legislativní, environmentální i výrobně technologickou problematiku. Chybět nebude ani exkurze do světa nových typů obalů (především aktivní a inteligentní balení, biodegradabilní obalové materiály atd.) či možnosti využití blockchainu (především bitcoinu). Z marketingových přednášek stojí určitě za zmínku zmapování různých forem přístupů a chování spotřebitele z generace X, Y a Z.
Galavečer a obalový kvíz byl překvapením pro všechny
Očekávaný galavečer byl ve znamení nejenom vyhlašování cen Obal roku ve všech svých kategorií, včetně vyhlášení nejvyšších cen, tedy bronzové, stříbrné a zlaté ceny předsedkyně poroty či ceny Sympatie, ale i společenských setkání a soutěže Obalový kvíz, který v rámci akce vyhlásil obalový institut SYBA. Soutěžilo se ve dvou kolech, v prvním se odpovídalo na stáncích partnerů akce, ve druhém byl duel mezi dvěma nejlepšími teamy a mezi ně se dostal i team našich studentů. Při závěrečném duelu 15 otázkového obalového testu, kde záleželo jak na znalostech, tak i na rychlosti, naši studenti zvítězili nad profesionály J. Hlavní cenou byl plně programovatelný robot, který si vítězný team pod vedením Katky Pazderové odvezl domů.