Osmý ročník českého a slovenského obalového kongresu OBALKO nabídl i ve své online podobě velmi bohatý program. Více než 40 řečníků inspirovalo české a slovenské obalové profesionály v rámci dvou desítek prezentací, případových studií a panelových diskuzí. Přednášející živě prezentovali v hotelu Aquapalace Hotel Prague a více než 500 profesionálů z českého a slovenského obalového trhu se zúčastnilo online prostřednictvím živého přenosu. Organizátoři poprvé nabízejí i možnost zaregistrovat se po akci a sledovat celý záznam kongresu.
Řada přednášek ve třech sekcích
Po společném dopoledním programu na téma Zákazník a obal, následovaly tři tematické sekce. Novinkou byla, že sekce následovaly po sobě, nikoliv souběžně v různých sálech, jak tomu bylo zvykem u „živého“ kongresu. Sekce Marketing & design byla jako každý rok věnována obalům (Packaging) jako pátému P v marketingovém mixu vedle hlavních čtyř parametrů: Product (výrobek), Price (cena), Place (místo) a Promotion (propagace). Technologická a transportní sekce byla věnována tématům, jako jsou robotizace a automatizace balení anebo přepravní balení. Sekce Udržitelnost – byla zaměřena na koncepci oběhového hospodářství, chytrý design, který je optimální pro recyklaci, začlení recyklovaných materiálů do nových obalů a minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí.
Ve škole presentovali studenti a nevedli si špatně..
Abychom měli od studentů zpětnou vazbu, měli všichni za úkol zpracovat určité téma z kongresu. A úkolem nebyla jen PPT/PDF presentace, ale i odkomunikování příspěvku před celou třídou v online aplikaci Teams. Studenty nezbývá než pochválit, až na drobné chybky si vedli velice dobře a bylo vidět, že většinou presentovanou problematiku i dobře pochopili, někteří dokonce na dané téma byli schopni přidat i řadu svých osobních zajímavých postřehů.