Fachpack patří k největším veletrhům ve Střední Evropě a je zaměřen nejenom na obaly jako takové, ale i technologie, tisk, materiály, ekologii, logistiku a manipulaci. Letošní veletrh byl zatím rekordně největší v historii Fachpacku, takže studenti měli nač se dívat (a zároveň vyhledávat informace k předem zadaným úkolům). Letošní Fachpack se konal minulý týden 25. – 27. 9. 2018 na Norimberském výstavišti. Navštívilo ho 45 000 návštěvníků (minulý ročník 41 014). Včetně nové haly, obsadilo 1644 vystavovatelů (v roce 2016 jich bylo 1541) 12 výstavních hal.
Něco z designové inspirace
Novinkou byla hala 8, která se zaměřovala na prémiové obaly, potisk obalů a jejich zušlechťování. V souladu s myšlenkou designu přivítala hala 8 návštěvníky ve stylovém, elegantním černo-bílém vzhledu: stěny a koberce v černé barvě kontrastující s bílou konstrukcí stánků. Své produkty a řešení zde představilo přibližně 70 firem. Ve středu haly se bude nacházet zvláštní přehlídka realizovaná společnostní Bayern design, na které bylo vystaveno zhruba 30 inovativních exponátů, jako jsou kosmetické dózičky z finského smrkového dřeva, olivový olej v obalu z krystalického cukru nebo sáček na barvu ve formě batohu s integrovaným válečkem na malování.
Našim studentům se designové inspirace nejenom z haly 8, ale z celého Fachpacku jistě budou hodit v dalším studiu zvoleného oboru.